onsdag 6 november 2013

Barnrumsinspiration

När Linda pysslade med sin kudde på vårt senaste bloggmöte så satte jag igång att sy en vimpel att hänga över min lilla dotters säng. Jag har inte sytt någon vimpel tidigare, men det är superenkelt att göra! Och man kan variera dem i oändlighet! Jag valde ett randigt tyg som jag matchade med ett vitt. Vimplarna har både basen och höjden 20 cm. När vimplarna var färdigsydda och strykna så sydde jag ihop dem med ett kraftigare band som jag köpte på den lokala syaffären.

Min lilla dotter har också några pompoms som hänger över sängen. Dessa är också väldigt enkla att göra och lätta att variera. Till jul kanske det kan passa med röda? Jag gjorde mina av silkespapper och knöt i en tråd som jag sedan hängde upp dem med. Innan jag vecklade ut alla papper så klippte jag också kanterna runda. Visst är de fina?

/Frida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar